PROJELER
ENTREPRENEURSHIP4ALL PROJESİ(2022)
JA EUROPE ve JA ALBANIA ortaklığı ile By Leap project tarafından düzenlenen küçük ölçekli AB hibe programına 170 proje arasından yararlanmaya hak kazandık. Hibe ile birlikte devlet koruması altında yaşayan gençlerimiz için girişimcilik seminer ve eğitimleri ile yaşam becerileri kazandırmak ve sürdürülebilir girişimler yaratmak adına çeşitli çalışmalar gerçekleştirdik. Proje kapsamında gençler arasında girişimciliğin teşvik edilmesi, gençlerin kapasitelerini geliştirerek özgüvenlerini artıracak ve kendilerine daha iyi bir gelecek inşa etme olanaklarını güçlendirecektir. Bu bağlamda, proje, katılımcılar arasında girişimci bir zihniyet oluşturmayı hedeflemektedir. Projenin temel amaçları şu şekilde belirlenmiştir:
● Gençleri girişimcilik kapasitesi ve becerileriyle donatmak,
● Kendileri için daha iyi bir gelecek inşa etme olanaklarını artırmak.
Bu hedeflere ulaşmak adına, proje kapsamında eğitim ve mentorluk faaliyetleri yürütülerek dezavantajlı gençler aracılığıyla girişimciliğin teşvik edilmesine yönelik etkinlikler gerçekleştirilmiştir.


ANNELERLE GÜÇLÜ ADIMLAR: BİLGİ VE DENEYİM PAYLAŞIM ATÖLYELERİ (2022)
Step Up ve House Of Human gönüllü işbirliği ile Kocaeli Kassel Çocuk Evleri sitesinde görev yapan annelerin kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek, onlara bilgi ve deneyim paylaşımı yoluyla yeni beceriler kazandırmak ve bireysel kapasitelerini artırarak çocukların gelişimine daha etkin katkı sağlamalarını mümkün kılmak adına bu projeyi gerçekleştirdik. Eğitim ve atölyeler, deneyim paylaşımı oturumları, mentorluk programları düzenledik. Projenin temel amaçları şu şekilde belirlenmiştir:
- Annelerin mesleki kapasitelerini artırarak görevlerinde daha etkin olmalarını sağlamak.
- Bilgi ve deneyim paylaşımı yoluyla annelerin karşılaştıkları sorunlara çözüm üretme yetilerini geliştirmek.
- Kendi potansiyellerini fark etmelerine ve güçlenmelerine katkıda bulunmak.
- Çocukların gelişim sürecine daha bilinçli bir şekilde destek olabilmelerini sağlamak.
BROWSE YOUR EDUCATION ERASMUS PROJESİ (2023)
Evolving Youth ve TDM2000 ortaklığı ile yazdığımız Erasmus projemizin amacı özellikle devlet koruması altındaki gençler arasında dijital eğitimi teşvik etmeyi ve gençlerin toplumumuzun dijital olarak daha bilinçli vatandaşları olmalarına yardımcı olmak için yetkinlik, ve beceriyi sağlamaktır. Bu kapsamda gençlerden ve ilgili uzmanlardan oluşan 5 seminerlik bir oturum gerçekleştirdik. Projenin temel hedefleri şu şekilde belirlenmiştir:
- Yerel ve uluslararası faaliyetlerle gençlere dijital eğitimi tanıtmak.
- Gençlerde kişisel ve profesyonel kariyerleri için yararlı olan dijital beceriler, sosyal beceriler ve yetkinlikler geliştirmek;
- Günümüz toplumunda dijital dönüşüm ve sürdürülebilir kalkınmanın nasıl bağlantılı olduğunu ve bu bağlantının nasıl verimli olabileceğini göstermek;
- Gençlere, özellikle yalan haberlerin yayılması ve bunun sonucunda nefret söyleminin yayılması gibi sosyal medyadan geçen bilgileri okumaları, anlamaları ve işlemeleri için araçlar sağlamak;
- Yerel ve uluslararası düzeyde işbirliği ve takip projeleri için temeller oluşturmak.
Böylelikle ortaklarımızla birlikte özellikle sınırlı fırsatlarla karşı karşıya olanlara odaklanarak, genç bireyler arasında dijital eğitimi geliştirmek için bir araç seti tasarladık. Setimizin temel hedefi, gençleri toplumumuzda sorumlu vatandaşlar olarak dijital farkındalıklarını artırmak için gerekli yeterlilikler, beceriler ve dijital araçlarla donatmaktır.


ELNN PROJESİ (2023)
ELLN, Avrupa çapında ve ötesinde gençlerin hayatlarına değer ve tatmin katmaya yönelik işbirliği odaklı kuruluşları bir araya getiren bir sivil toplum kuruluşudur. Faydalanıcısı olduğumuz projemizin amacı; kişisel ve profesyonel olarak sürekli gelişmeyi hedefleyen gençlere yönelik bir Discord Topluluğu oluşturmaktır. Bu topluluk, Erasmus+ projeleri, çalıştaylar, web seminerleri, tartışmalar ve yarışmalar gibi etkinliklerin yanı sıra Geleceğin Becerileri, Katılım ve Çeşitlilik, Aktif Vatandaşlık gibi konularda eğitimler sunmayı amaçlamaktadır. Kalben olarak, gönüllü gençlere ve devlet korumasından ayrılan bursiyerlere rehberlik etmeyi ve yeni beceriler kazandırarak uluslararası bir ağa katılmalarına destek olma amacıyla çeşitli kanallardan çağrılar yaparak gençleri bu topluluğun içerine dahil ettik.
KALBEN BİRLİKTEYİZ PROJESİ (2023)
Stdv tarafından açılan koruyucu aile fonundan yararlanmaya hak kazandık. Proje ile birlikte temel olarak koruyucu aile kavramının doğru anlaşılması ve devlet koruması altındaki çocukların süreç içerisinde koruyucu aileleriyle bütünleşmelerine yönelik faaliyetlerle birlikte, kendilerinin psiko sosyal durumlarının ve iyilik hallerinin üst düzeye çıkarılmasını amaçlayan çalışmalar sürdürülecek ve bu kapsamda sürdürülebilir şekilde uygulanabilir yenilikçi çalışma modelleri ortaya çıkarılırken öte yandan da koruyucu ailelik süreçlerinin kapsayıcı bir biçimde yaygınlaştırılmasını odaklayan bilgilendirme ve dahil etme faaliyetleri hayata geçirilmiştir. Belirlenen faaliyetler kapsamında koruyucu aile olmak isteyen 20 aileye sadece koruyucu ailelik konusunda bilgilendirme yapılmakta kalınmadan bürokratik, hukuki ve psikolojik destek çalışmaları sağlanmıştır ve bu sayede söz konusu aileler koruyucu aile modeli içinde yer almaya hazır hale getirilmiştir. 2 ailemiz de bu süreçte koruyucu aile olmuştur.


UMUDU SAHNEYE TAŞIYORUZ PROJESİ: ANTEP VE MARAŞ TİYATRO ŞENLİĞİ (2023)
İstanbul Devlet Tiyatroları, Herbalife ve Kalben Derneği iş birliğiyle Kahramanmaraş ve Gaziantep’te depremden etkilenen çocuklarla buluştuk. Projenin temel amacı, bu zorlu süreçten geçen çocuklara tiyatronun iyileştirici gücünü ulaştırarak moral ve psikososyal destek sağlamak, sanat yoluyla onların hayal dünyalarını canlandırmak ve umut dolu bir deneyim sunmaktı.
İki farklı sahada gerçekleştirilen etkinliklerde toplamda 3.500 çocuk, İstanbul Devlet Tiyatroları’nın özel olarak hazırladığı çocuk oyununu izleme fırsatı buldu. Gösterim öncesinde ve sonrasında Herbalife’ın desteğiyle hazırlanan özel hediye kitleri çocuklara armağan edildi. Bu hediyeler, çocuklar için yalnızca birer sürpriz değil, aynı zamanda mutluluk ve dayanışma duygularını güçlendiren sembollerdi.
Tiyatro etkinliğini daha da renklendirmek ve çocuklara unutulmaz bir gün yaşatmak için, bir animasyon ekibi de projeye eşlik etti. Çocuklar, oyun öncesinde ve sonrasında yüz boyama etkinlikleri, patlamış mısır ve pamuk şeker eşliğinde eğlenceli vakit geçirdi. Animasyon ekibinin eğlenceli aktiviteleri sayesinde, çocuklar yalnızca bir tiyatro oyunu izlemekle kalmayıp, neşeli bir atmosferde doyasıya eğlenme fırsatı buldu.
Bu proje, sanatın birleştirici ve iyileştirici gücünü depremden etkilenen çocuklara ulaştırmayı başararak, onlara unutulmaz bir deneyim sundu. Kahramanmaraş ve Gaziantep’te gerçekleşen etkinlikler, sadece o anın mutluluğunu değil, aynı zamanda çocukların iyileşme sürecine uzun vadeli bir katkı sağlama hedefini de taşıdı.
MAP4FOSTERCARE PROJESİ (2024)
Erasmus+ KA220-ADU-Yetişkin Eğitiminde İşbirliği Ortaklıkları kapsamında onaylanan ve 2025 yılının Aralık ayına kadar devam etmesi planlanan MAP4Fostercare:-Koruyucu Ebeveynler için Yeni Yaklaşımlar projesi için çalışmalara başladık. Bu iki yıl boyunca Romanya’dan CFCECAS koordinatörlüğünde yine Romanya’dan FoCR, Hırvatistan’dan Center Sirius ve Türkiye’den PUHU ile birlikte koruyucu ebeveynleri desteklemek için yeni bir program oluşturduk. Bu projede faydalanıcı kısmında rol almaktayız.


EĞİTİMDE KÖPRÜLER KURMAK PROJESİ (2024)
Özel Üsküdar Amerikan Lisesi ve Notre Dame de Sion Fransız Lisesi öğrencileri, koruyucu aileleriyle yaşayan 150’den fazla çocuğumuzun akademik gelişimlerine destek olmak üzere gönüllü olarak online ders vermektedir. Proje, eğitimin birleştirici gücünü ortaya koyarak, gençlerin sosyal sorumluluk bilincini artırmayı ve akademik destekle çocuklarımızın geleceğine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Bu kapsamda, iki lisenin duyarlı ve gönüllü öğrencileri, 150’den fazla çocuğumuza online platformlar üzerinden ders vermektedir. Matematik, fen bilimleri, Türkçe, yabancı dil ve daha birçok branşta verilen bu dersler, çocuklarımızın akademik başarılarını artırmayı ve öğrenme süreçlerini güçlendirmeyi hedeflemektedir.
Dersler yalnızca akademik destek sağlamakla kalmamakta, aynı zamanda çocuklarımızın motivasyonunu artırarak onlara öğrenme sevgisi aşılamaktadır. Gönüllü öğrenciler, çocuklarla birebir iletişim kurarak, onların ihtiyaçlarına yönelik özel bir öğrenme deneyimi sunmaktadır. Bu etkileşim, aynı zamanda lise öğrencilerinin empati yeteneklerini geliştirmelerine ve topluma katkıda bulunma duygusunu pekiştirmelerine de olanak tanımaktadır.
Proje, hem koruyucu ailelerin yanında yaşayan çocuklarımızın eğitim süreçlerine destek olmak hem de gençlerin sosyal sorumluluk bilinci kazanmasına katkı sağlamak açısından anlamlı bir örnek teşkil etmektedir. Bu değerli iş birliği sayesinde, çocuklarımızın eğitim yolculuklarında karşılarına çıkan engellerin üstesinden daha kolay gelmeleri ve geleceğe daha umutla bakmaları sağlanmaktadır.